Druk druk druk - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van joostje - WaarBenJij.nu Druk druk druk - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van joostje - WaarBenJij.nu

Druk druk druk

Door: Joost

Blijf op de hoogte en volg

04 Februari 2005 | Nederland, Amsterdam

27 december 2004 t/m 4 februari 2005

Het duurt even maar dan heb je ook wat. Afgelopen tijd is druk geweest en gaat nog druk worden met bezoekers. Voorlopig zijn de parenti-mali geweest, met enorm veel regen en nog een beetje zon het laatste weekend. Maar zo’n winkelstraat waar 20 centimeter water in staat, waardoor je opgesloten in een winkel zit, waar je dus steeds nog maar een polootje extra blijft kopen in de hoop dat het water daarna dan echt gezakt is, wat dus niet gebeurt...ik denk dat die verkoper de dag van zijn leven had. En Peter, die een stuk beter weer gehad heeft is ook geweest, en hij heeft zijn duikbrevet gehaald hier! Hij wel...

Laat ik het chronologisch houden. Voordat ik aan het verhaal begin moet me toch even iets van het hart. Ik heb van een aantal mensen vernomen dat men denkt dat ik hier leef als god in Frankrijk, dat het hier alleen maar vakantie is, dat het alleen maar zon, zee, strand en mooie vrouwen is, dat ik hier elke avond een feest heb, dat ik nauwelijks of geen tijd hoef te besteden aan mijn stage en dat ik mijn vrije dagen niet opkrijg. Nou ik kan jullie verzekeren dat dat niet zo is. Er zijn hier ook lelijke vrouwen...

Oud en nieuw dan. Neem in gedachte hoe het in Nederland wordt gevierd, vermenigvuldig het met 20, tel er nog 3 bij op en zo gaat het hier. Ten eerste lijkt het wel of de mensen gewoon niet kunnen wachten tot 31 december, want vier dagen van tevoren wordt er al overal lustig op losgeknald, zijn er feesten waar er om 12 uur een aantal miljoenklappers worden afgestoken. Kortom, vier dagen van tevoren al een hoop geknal en geschiet. En het vuurwerk is ook nog eens op elke hoek van de straat te koop. Ze zetten hier gewoon een containertje neer (wat nou veiligheidseisen) en van daaruit verkopen ze hun waar. En dat kunnen rustig halve bommen zijn, maakt allemaal niet uit hier. Maar dan is het 31 december, en het hele eiland heeft zo rond 12 uur vrij. Ik dus ook. Dan rij je terug naar huis, en dan staat dus werkelijk ieder bedrijf, op elke straathoek met de hele meute buiten, leggen ze een rambo-matje uit (niet zo’n lullig dingetje van een paar meter, maar echt drie keer de parkeerplaats rond) en knallen maar! En ze vinden het allemaal prachtig hier. Je oren piepen nog tot ’s avonds laat na, maar wat maakt het uit. We gaan straks het nieuwe jaar in. Mooie tradities hier. Nou en na al dat geknal ’s middags verwacht je natuurlijk een rood-geel-groen-pimpelpaars gekleurde hemel om 12 uur. Maar dat valt dan weer een beetje tegen. Dan is het net als in Nederland, een paar buren die vuurwerk staan af te stoken in de straat en meer zie je er dan niet van. Maar dat mocht de pret niet drukken. Op naar Mambo. Alwaar Gerard, onze Gerard, ja Joling dus, een showtje weggeeft. Niet dat ik daar iets van gezien heb, aangezien je hem buiten in de rij (voor pak hem beet 3 kwartier) wel kunt horen maar niet zien. Tis de vraag of dat nou erg was...

Ach ja, en wat is er daarna nog allemaal gebeurd. Een gesprek met de echte baas, toch al goed voor een aantal miljoenen hier (ruw geschat 100), van het bedrijf, die helemaal enthousiast was over ons project en de vorderingen tot nu toe. Nog wat gedoken, wat niet helemaal succesvol was, en mijn ouders waren hier laatst 12 dagen.
Ze hebben gelogeerd op Kura Hullanda, een redelijk sjiek resort hier, vlakbij het huis waar ik woon. Dat was gewoon makkelijk met ’s avonds uit eten enzo. Ook wel weer leuk dat je daar nog wat bekende Nederlanders tegenkomt. Een kleine greep uit het aanbod: Gerard Joling (deze keer dus wel zien, maar niet horen), die nog even vriendelijk hallo zei tegen ons, Jan des Bouvrie met vrouw en kinderen (werkt die niet bij de Mac?) en uitgerangeerde politicus Hans Dijkstal, die een slechte schoenkeusdag had. U begrijpt dit is slechts een kleine greep uit het grote aanbod. Wegens privacy-redenen kan ik andere namen, zoals Jan-Peter Balkenende, hier niet vermelden.

En toen kwam Peter, meteen 2 dagen nadat mijn ouders weer vertrokken waren. Wat heb ik het toch ook zwaar. Geen tijd om even bij te komen van het bezoek, maar meteen het volgende inrollen. Maar ik moet toegeven, het was uitermate gezellig met Peterke. Goed eten, veel gelachen, lekker gecruiset met de Jeep en de MATIZ!, een nieuwe rage onder de overige MATIZ! Rijders ontketend, gezopen maar niet té veel, de vlakte van Hato zonder vast te zitten (in tegenstelling toen ik daar met ons mam en ons pap was), duikbretten gehaald (ok, één iemand maar), en weer eens een update gehad van hoe het leven in Nederland is. Kortom, gezellie!

Nou ja, en dan val je dus in een donker gat he, als Goman dan weer goat...
























Ach nee, bende gek. Het was gewoon weer even tijd om mezelf op de stage te concentreren. Even twee weken focussen om wat puntjes op de i te zetten, voordat het tijd is voor vakantie. Anderhalve week lang. En niet alleen, nee, gezellig met zijn twee. Maar jullie begrijpen, het is hier nu al twee weken carnaval, en dat betekent, werken, feesten, werken, feesten, slapen, werken enz...’k heb gewoon even geen tijd om mijn site bij te werken. Over twee weken dan is de rust weer terug...dan zullen de verhalen wel weer vaker komen. Maar voorlopig ga ik eerst nog volop van de komende twee weken genieten!. Reken maar van jeuj...

Gegroet

  • 05 Februari 2005 - 19:46

    Peter:

    Leuk weer eens wat van je te horen! Heb je nu al met je neus in een bakje water gehangen :-)??? Ik heb Peter (die van Vialle) de groeten van je gedaan.
    Ik spreek je wel weer!
    Grt Peter

    P.s. Veel plezier vanaf zondagavond!! maak er wat leuks van!

  • 06 Februari 2005 - 14:02

    Ludie:

    Hallo Joost,
    zoals je schrijft is het erg leuk daar, mooi nieuwjaar en carnaval, jaja je weet wel wat feesten is, maar je stage zal wel goed komen met je, verder heel veel groeten uit asten

  • 06 Februari 2005 - 14:03

    Ludie:

    Hallo Joost,
    zoals je schrijft is het erg leuk daar, mooi nieuwjaar en carnaval, jaja je weet wel wat feesten is, maar je stage zal wel goed komen met je, verder heel veel groeten uit asten

  • 10 Februari 2005 - 15:22

    Willie En JO:

    Zo wat ik allemaal lees,heb je het er zeker naar je zin.Om te blijven?oftoch alleen maar stage.
    Ik heb ook even door je fotoalbum gebladerd,leuk hoor.Groetjes Tante Jo

  • 10 Februari 2005 - 15:33

    Geert:

    beste Joost, ik ga bijna denken dat je het net zo zwaar hebt als de doorsnee student in Nederland. Maar nee, je bent een mazzelaar met je autotje en het duiken. Dus als je wil horen dat ik het knap vind dat je het daar volhoudt? Neen!! Trouwens nog veel plezier daar en alsjeblieft misdraag je zodat je wat te vertellen hebt aan een bar in Amsterdam. groeten Geert

  • 11 Februari 2005 - 09:23

    Peter:

    hej Joost,
    Ik hoorde gisteren dat Valerie (mobile) ook op curacao zit. Heb je haar al gezien? is wel grappig als jullie elkaar bij de mambo tegen komen ofzo.
    Ik wil natuurlijk wel een verslag van je ervaringen deze twee weken!! Ik ben beniewd.
    Grt Peter

  • 11 Februari 2005 - 20:26

    Karin:

    Koude handen, voeten, neus...tsja, ik ben weer terug in NL. Morgen naar het strand, 9uur? Haha...
    Veel succes en plezier nog op ZONNIG CURACAO! Ayo vanuit een koud en regenachtig Sjummert.

  • 12 Februari 2005 - 10:34

    Jesje:

    jeuj, weer een verhaaltje
    altijd fijn om weer iets van je te horen joost!
    namens kerkstraat 34b tot snel. X Jessica

  • 13 Februari 2005 - 19:43

    Denise:

    Joostje....nog effe een ps op mijn mailTJE van net: "je verhalen op de site blijven leuk om te lezen."
    M.a.w vaker updaten!!! Ik wil natuurlijk wel weten waar ik jaloers op moet zijn hè ;)

    x
    denise

  • 17 Februari 2005 - 23:13

    Thuisfront:

    Proficiat, proficiat, proficiat.Driewerf hoera! Het moet toch uniek zijn op dit tropisch eiland je verjaardag te kunnen vieren!Wensen je alvast hopi plezier en bier.We bellen. Liefs van ons

  • 18 Februari 2005 - 12:03

    Jos:

    Ha,die Joost
    Van harte "Gefeliciteerd" met je verjaardag.
    Ook namens Helmie,Erik en Bas.
    Het gaat je redelijk voor de wind als ik dat zo lees.
    Geniet er nog van, en we zien je wel weer in Deurne.
    Groetjes.

  • 18 Februari 2005 - 12:33

    Karin:

    Masha Pabien!!
    Maak er een leuke dag van met inderdaad hopi POLAR!!!

    Ayoooo

  • 18 Februari 2005 - 17:23

    Janneke:

    Haaaa Joost! Had van Feddo al gehoord dat je jarig was....dus bij deze proficiat!! Het liefst zou ik er even eentje op je komen drinken (ben die kou nu alweer zat hier..) maarja, ik zal t toch maar hier doen ;) Fijne verjaardag!!

  • 18 Februari 2005 - 23:09

    Joost:

    Lieve mensen bedankt voor de felicitaties. Het is mooi om hier je verjaardag te vieren. Zou willen dat jullie er allemaal bij konden zijn...

    Binnenkkort weer een verslag (ik beloof geen data meer, maar het zal niet heel lang op zich laten wachten).

    Gegroet Joost

    PS Er komen sowieso snel nog foto's van Peter bij. Haha, lekker wit

  • 19 Februari 2005 - 09:38

    Wouter:

    Hey Joost, een dagje te laat maar toch nog gefeliciteerd!
    Grz., Wouter

  • 20 Februari 2005 - 15:10

    Vi:

    Ook nog een x gefeliciteerd!! Mocht je je mailkaart niet gehad hebben. Maar hoe zit het met de foto's van deze week... ik heb er al een aantal in een glimp gezien, maar ze kwamen via de msn niet aan. Kan je die niet op de site zetten ;-P

  • 20 Februari 2005 - 15:20

    Steven:

    Heb ik nou verkeerd gekeken of het je echt geen foto van jou en Gerard, noch een ingescande handtekening op je site staan???
    Trouwens komen T-mobile smsjes aan, heb je er al nl een paar gestuurd.MPthE

  • 20 Februari 2005 - 15:22

    Maud:

    He joost, Steven en Vi zouden het op prijs stellen als je ook eens met hen msn\'t cq emailt en niet alleen met mij? Ja, kusje kutje. MPE

  • 20 Februari 2005 - 22:17

    Janneke:

    Je mag mij ook mailen hoor :p Trouwens, Maud, al n beetje gewend aan de kou? xx

  • 21 Februari 2005 - 11:57

    Ruudje:

    Joost... wordt tijd voor een update ;-)

    Greetingzzz!

  • 21 Februari 2005 - 13:42

    Marloeske:

    joost man, waar blijft die update dit verhaal is echt al wel TE oud.. ;-)
    (ik mag niks zeggen gezien mijn site..hihi) ik challenge je wie het eerst heeft ge-update.
    Verzin iets leuks voor de winnaar!
    xm

  • 23 Februari 2005 - 11:40

    Audrey:

    veel te laat; maar ik dacht je hier maar te feliciteren ipv op de msn-site.

    Feli!!

  • 08 Maart 2005 - 11:57

    Janneke:

    Hey Joost! laat je nieuwe dekbedje eens zien! Ben nou toch wel benieuwd :) xx

  • 09 Maart 2005 - 20:07

    Maud:

    Oké dan, onder mijn eigen naam...dat vorige berichtje van 'maud' is dus niet van mij he! Ik ben ook heel benieuwd naar je dekbed en naar de foto's, want ik kan ze niet bekijken :(
    Leuk dat je op en onder me ligt, ik wil ook de komende tijd wel op en onder mij liggen ;) maar dan zouden we eerst lekker een bacootje gaan drinken of 2 of 3 of...bij de Gouverneur bijvoorbeeld...heerlijk!!
    in gedachten lukt ook wel aardig, heb hier ook baco gelukkig...;)kus en tot snel!

  • 15 Maart 2005 - 17:52

    Peter:

    toch jammer van die hand van mij op die foto.
    Tot snel!
    Grt Peter

  • 16 Maart 2005 - 15:00

    Geert:

    beste Joost, ik vind het persoonlijk leuk geweest. Hierrrrrrr komen en even bijpraten!!!
    groeten uit Amsterdam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 19508

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: